Blonda inginer chimist

Author: Clo / Etichete: , ,

Se apropie cu pasi repezi prima sesiune de doctorat.
Am 2 examene in sesiunea asta. 2 dar grele. Unul este la Electrochimie generala si altul la Stiinta materialelor. Ambele in aceeasi zi. Offf.
Vorba unui prieten: daca te-a mancat in fund, acum scarpina-te.
Partea cea mai grea este ca am facut o pauza de 6 ani si o sa imi fie foarte greu sa invat cum sa invat iar. Iar nopti nedormite, iar invatat reactii chimice complicate, iar tone de cafea si cearcane pana la pamant. Dar, este ce imi place si nu are rost sa ma plang.
De la sfarsitul lui februarie intru iar in laborator si ma apuc de lucrarea de doctorat. Am ales sa studiez nanotehnologia si nanomaterialele. Am mai scris despre ea.
O sa incep cu aprofundarea studiului despre nanotuburile de carbon si apoi voi incerca, atat cat imi vor permite timpul si dotarile din laboratorul de la Politehnica sa descoper nedescoperitul.
In continuare va redau un mic exemplu despre ceea ce inseamna nanomaterialele:
"Un exemplu excelent este nanotubul de carbon. Carbonul exista in stare naturala sub forma de grafit - materialul delicat si negru folosit adesea ca mina pentru creioane si sub forma de diamant. Singura diferenta intre cele doua stari este dispunerea atomilor de carbon. Atunci cand cercetatorii aranjeaza aceiasi atomi de carbon in forma tiparului de fagure si il ruleaza in tuburi minuscule de numai zece atomi, nanotuburile rezultate capata trasaturi extraordinare:
- au de 100 de ori rezistenta la intindere a otelului, dar numai o sesime din greutate
- sunt de 40 de ori mai puternice decat fibrele de grafit
- au o conductivitate mai mare decat cea a cuprului
- pot fi atat conductori cat si semiconductori,in functie de dispunerea atomilor
- sunt excelenti conductori termici
"
Continuarea articolul este aici si sursa inepuizabila de informatii este, desigur, suma de articole de pe descopera.ro.

Promit ca daca devin extrem de celebra si descopar nedescoperitul nu o sa imi trag fite si o sa fiu aceeasi. :D

6 comentarii:

Doppelgänger spunea...

Yes, yes, yes, nanotuburile de carbon (se) ruleaza. Haha. Si totusi, de ani buni se tot descopera nanotuburile dar nu le vad aplicatiile nicaieri in ivata de zi cu zi. :)) Adica nu ar fi timpul sa iasa si ele pe piata sub o forma sau alta? I think they're just keeping them for themselves, fiindca de cativa ani buni tot vad articole in ziare, reviste si la tv cu "Nanotuburile. Cercetatorii au desoperit recent...blablabla". :-?

You should stop studying the way you're intending to, it doesn't help one bit.

clo spunea...

CNTs show remarkable carrier properties, with a very strong tendency to cross cell membranes.
in principal sunt folosite la tratamentele care sunt facute pentru tratarea afectiunilor organelor interne. sunt folosite la injectarea unor substante in plamani, de ex, pentru tratarea afectiunilor pulmonare.
etc...

eu's M spunea...

Multa bafta suntem colegi de suferinta;))...

clo spunea...

Da???
tu la ce facultate esti?
este intr-adevar o suferinta dar am ales asta si imi place. chiar daca imi va reduce viata la un program infernal: serviciu, scoala si... somn cateva ore.:)

eu's M spunea...

Stiinta si Ingineria Alimentelor..asta e imi place cercetarea:D

clo spunea...

hehehehehehe...
uite asa se recunosc geniile... in laborator...