Traiasca tineretul Romaniei!

Author: Clo / Etichete: , , ,

Inca mai fac parte din categoria mentionata in titlu: "tineretul Romaniei". Spun asta nu ca sa ma simt eu mai tanara ci pentru ca este realitatea. Am deja 6 ani in campul muncii, dintre care, ultimii 3 la prezentul job.

Job dragut. Prost platit (foarte prost as putea spune), dar cu imense satisfactii profesionale. In 3 ani de zile, am reprezentat tarisoara asta draga pe la conferinte internationale si negocieri europene. Am vazut Bruxelles-ul de zeci de ori si am reusit sa vad locuri in care nu imi imaginam ca voi ajunge vreodata. Asta este partea frumoasa a delegatiilor si norocul de a avea cateva ore libere pentru a putea sa vizitezi ceva; in rest, negocieri zi-lumina, responsabilitati, decizii, hotarari!

Este foarte impresionant si mangaitor in orgoliu cand stai la o masa ovala cu placuta pe care scrie ROMANIA in fata ta si stii ca in momentul ala tu esti tara in sine. Acolo nu reprezinti ministerul si nici pe tine ca persoana, acolo reprezinti tara. Tot ce spui se consemneaza si se noteaza. O groaza de noi legi si reglementari care sunt in vigoare in tara asta acum se negociaza acolo.

Pe langa asta, ti se mai da ocazia sa poti transmite opiniile si propunerile celorlalti experti din tara referitoare la unele problematici.

Hai ca o dau prea in limbaj ministerial si nu e bine. Revenind la subiectul initial, mi s-a oferit ocazia sa organizez la Bucuresti, un eveniment cu banii europeni (de la Comisia Europeana). Un workshop cu tema problematicii de care ma ocup de vreo 3 ani si ceva. Am invitat unitatile din subordinea mea (adica a ministerului) si industria implicata.

Din start a insemnat ca A TREBUIT SA LUCREZ CU ROMANII! Am sa mentionez acum si, probabil ca am sa ma repet in acest articol, urmatoarea afirmatie: decat sa lucrezi cu romanii, mai bine iti bagi un bat in fund!!!

Este inimaginabil cum se pot bate pe o delegatie la Bucuresti. Cate telefoane data pe ascuns fata de sefi, cate presiuni, cate si mai cate... Am vorbit in saptamana de dinaintea workshopului ore intregi la telefon. Vroiau sa stie cum sunt camerele in hotel. O stimabila doamna a pus o intrebare care m-a blocat (si, va jur, ca asta mie nu mi se intampla des!!!): vroia sa stie daca va avea camera pe nord sau pe sud, pentru ca dansa nu poate dormi la sud!!!

Un stimabil domn m-a tinut 20 minute la telefon pentru ca era foarte curios ce meniu se va servi in pauza de pranz si daca se poate fuma in hotel!!!

INCREDIBIL!!!!

Altii aveau probleme cu transportul, unii vroiau sa vina cu avionul (ca nu au zburat si ei niciodata), alta stimabila doamna m-a intrebat daca pot sa ii aranjez sa mai stea stea o noapte in plus (pe banii europeni, desigur) pentru ca si-a aranjat niste analize la o clinica din Bucuresti!!!

Depasind (cu o imensa stupoare) aceste momente penibile si jenante (ajunsesem sa imi fie rusine de rusinea lor), a venit magica zi. Probabil ca se asteptau ca workshopul sa fie condus de vre-un sef, vre-un director, ministru, etc...

Surpriza le-a fost imensa cand au descoperit ca la prezidiu era o blonda cu ochii albastrii si care (dupa varsta), era cea mai tanara din sala. Mi-am pus ambitia sa le arat ca se poate face treaba si la varsta asta, incercand sa le dau peste nas comentariilor rautacioase din pauze ("cum o fii sa treci direct de la gradinita la prezidiul unui workshop de nivel european...").

Spre iumirea tuturor si fericirea mea, am reusit sa ii tin in frau si invitatii de peste hotare care au avut prezentari la acest workshop (2 din Germania, 1 din Danemarca, 1 din Slovenia, 1 din Polonia) m-au felicitat pentru eveniment.

DECI DA! SE POATE! Tineretul din ziua de azi nu este reprezentat numai de cei care stau in autobuz pe scaun si care sfideaza batranii ce se sprijina de bara in fata lor, nu este reprezentat numai de cei care ambaleaza masinile de la taticu' si mamica care fura banii nostrii ca sa aiba el/ea cu ce sa plateasca sucul din Dorobanti, nu inseamna doar cei care se drogheaza in scoli, parcuri, cluburi, nu este cel din pozele de pe hi5 sau de pe pitzipoanca.org sau cocalari.com.

Tineretul din ziua de azi participa si castiga olimpiade, lucreaza pe 2 lei in institutii de prestigiu dar reprezinta Romanica cu "succesuri" prin strainatate, face filme de succes si se premiaza la festivaluri, isi elibereaza spiritul creativ si talentul nemasurat creind opere geniale, scrie carti, iubeste, studiaza la nivel inalt in tara si in strainatate...

TINERETUL DIN ZIUA DE AZI MERITA UN PIC MAI MULT RESPECT!!!

AM VRUT SA DEMONSTREZ PRIN ACEST ARTICOL CA NU TREBUIE NEAPARAT SA AI PESTE 40 ANI SI SA FII O MOLUSCA IN STARE DE RELICVA SI SA AI UN PERETE PLIN DE DIPLOME CARE NU ITI FOLOSESC LA NIMIC PENTRU A FI BAGAT IN SEAMA!

DACA VREI, POTI!!!


0 comentarii: