Cuvinte...

Author: Clo / Etichete: , , ,

Ati incercat vreodata sa va monitorizati cuvintele? Sa vedeti care sunt cel mai des folosite si care au sau nu impact asupra voastra?
Am incercat sa fac asta in ultima vreme si am ajuns la o concluzie care m-a speriat in prima faza. Nu stiu daca e de bine sau de rau, dar stiu sigur ca unele sunt total opuse, iar altele se repeta in mod constant.
Cuvantul meu preferat din ultima vreme este: banal. L-am cautat in dictionar: BANÁL, -Ă, banali, -e, adj. Lipsit de originalitate; obișnuit, comun. – Din fr. banal; BANÁL adj. 1. v. monoton. 2. v. arhicunoscut. 3. comun, neoriginal, (fig.) ieftin. (Un procedeu stilistic ~.) 4. v. prozaic. 5. v. comun. 6. comun, obișnuit, ordinar, (înv.) prost, prostesc. (În lucruri ~ ei văd numai minuni.) 7. mărunt, meschin, neînsemnat.
Nu suport banalitatea si tot ce inseamna ea. Nu am suportat niciodata ideea de "turma", de "a fi la moda", "a fi in trend". De ce trebuie sa facem ce fac si altii? De ce unele chestii facute in trecut de altii trebuie sa fie un exemplu demn de urmat pentru prezent? Este logic ca nu poti fi mereu contra, pentru ca unele chestii nu sunt firesti daca sunt contra, dar INCEARCA SA FI ORIGINAL. Poti face asta si respectand regulile impuse de catre societate. Dar, asta presupune efort, presupune un pic de gandire, presupune sa ai ceva material in capsor, presupune imaginatie, presupune sa ai vointa si, mai ales, presupune SA VREI. Greu, stiu, foarte greu.

Apoi am gasit in cutia cu vorbe, texte, cuvinte uzate de catre mine, rabdare. RĂBDÁRE, răbdări, s.f. 1. Faptul de a răbda; capacitate firească de a suporta greutăți și neplăceri fizice sau morale; putere de a aștepta în liniște desfășurarea anumitor evenimente. RĂBDÁRE s. v. chin, durere, indulgență, încercare, îngăduință, îngăduire, nădejde, patimă, păs, pătimire, speranță, suferință, toleranță.
Cred ca o data cu inaintarea in varsta am capatat aceasta rabdare care imi lipsea cu desavarsire in trecut. Acum e adevarat, conteaza contextul in care ai rabdare, conteaza pentru ce, pentru cine si de ce. Unele lucruri si unii oameni merita rabdarea ta. Mi-am descoperit de curand una din limitele rabdarii mele si am fost si eu surprinsa de rezultat. Si... continui, deci pot mai mult.

Sunt sigura insa ca pentru a putea sa iesi din banalitate si poti avea rabdare trebuie sa ai ambitie. AMBÍȚIE, ambiții, s.f. Dorință arzătoare de a realiza ceva; dorință de glorie, de onoruri. AMBÍȚI//E ~i f. Dorință puternică de a realiza ceva (de a dobândi glorie, onoruri etc.). Om lipsit de ~. A-și pune ~a a-și pune în gând să facă ceva cu orice preț.
Si daca e ceva care sa ma caraterizez in mare masura, este asta. Din pacate pentru mine, nu sunt destul de puternica pentru a ma ambitiona in mod constructiv, ci, din contra. Ma ambitionez pe lucruri, fapte, persoane care se dovedesc a fi extrem de stupide la final, sau care chiar nu si-au meritat efortul. Aici inca nu m-am mobilizat cu avansarea in varsta, insa astept. Dar cel mai scump, dulce si de pretuit rezultat care poate fi obtinut este cel care vine dintr-o ambitie. Fie ea si prosteasca.

Probabil ca mai sunt si alte cuvinte demne de mentionat, dar momentan lasam asa... Voi reveni!

0 comentarii: